مدیریت بازرگانی گرایش کارآفرینی

معرفی رشته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

هدف عمده این رشته عبارت است از: آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی بر مدیریت، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل، ارزیابی راه حلهای مختلف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصمیمات متخذه. در این دوره دانشجویان با فراگیری نظریه های نوین مدیریت بازرگانی قادر خواهند شد تا به عنوان محقق به پژوهش پرداخته و با تجزیه و تحلیل تخصصی مسائل مدیریتی به اداره موفقیت آمیز سازمان ها کمک نمایند.
گرایشهای مختلف در مقطع کارشناسی ارشد:
این رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایش‌های مختلفی می باشد که عبارتند از:
بازاریابی ، کارآفرینی ، تجارت الکترونیکی ، مدیریت استراتژیک و….
فارغ التحصیلان این رشته به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار می رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروز در موسسات بزرگ از اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول بکار شوند.
برخی از مشاغل مربوط به این رشته عبارتند از: مشاغل مرتبط با بازاریابی در سطح مختلف از بازاریاب تا مدیر بازاریابی، فعالیت در بخش برند یا تحقیقات بازار شرکتها، واحد فروش سازمان ها، فعالیت در حوزه بازرگانی بین الملل ( صادرات و واردات کالا)، فعالیت در حوزه بیمه، تجارت الکترونیک ، امور مالی و بانکداری و ….

مدیریت بازرگانی گرایش کارآفرینی

مدیریت کارآفرینی عبارت است از هشیار بودن و گوش بزنگ بودن افراد برای شکار فرصت هایی که ممکن است کمتر کسی به آن فکر کند. هدف از اجرای دوره کارشناسی ارشد کارآفرینی تأمین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز مدیریت فعالیتهای کارآفرینانه در بخش خصوصی و بخش عمومی است. چنانچه داوطلبان کارشناسی ارشد کارآفرینی دارای تجربه کار عملی در یکی از بخشهای خصوصی، عمومی و دولتی باشند دروس برایشان بسیار جذاب تر و عملی تر خواهد بود.

 


  دریافت فرم ها


  چارت درسی


 پروپوزال پژوهشی


 راهنمای تدوین و نگارش پایان نامه